מתוך הקבוצה לפיתוח כישורים חברתיים

ישבה מולי ילדה מכיתה ח, מאד חביבה, טובת לב וחכמה. היא יועדה להיכנס לקבוצה לפיתוח כישורים חברתיים בבית ספר כ״מגשרת״.
כשאני פותח קבוצה כזו, אני דואג להיפגש עם כל ילד שהמערכת מבקשת ממני לטפל בו. הדבר החשוב ביותר שאותו אני בודק הוא הרצון של הילד- אם הילד לא מעונין, הוא לא יכנס לקבוצה, חד משמעית. זאת מאחר ואם נכניס אותו בכפייה, לרוב זה לא יצלח עבורו וגם עלול לחבל בכלל הקבוצה.

בקבוצה לפיתוח כישורים חברתיים חלק מהילדים סובלים מדחייה, וחלק נמצאים במצב שפשוט לא רואים אותם (שקופים..). בכל קבוצה אני מקפיד לשתף גם ילד שאותו אכנה: ״המגשר ״- ילד שמצבו החברתי מעולה ובאופן טבעי יוצר חיבורים עם ילדים, ובין ילדים.

הילדה המקסימה הזו שישבה לפני, נבחרה לאחר שבמיפוי הכיתתי קיבלה תוצאות שמראות שהיא אהודה, לאחר שהיועץ והמחנך המליצו כולם

שהיא נ ה ד ר ת !

נפגשתי איתה , במפגש אני בדרך כלל מתחיל מהמקור, מהמשפחה: מי האבא ומי האמא, כמה אחים ואיך היחסים? האם הכל דבש או שיש גם עוקץ?
הילדה השיבה ש״בסיידר״…
הבנתי שטוב … אבל…
הרגשתי שמסתתר פה ״עוקץ״, ולא רציתי להתקדם מהר מדי לעומק הרגשות.
לכן המשכתי לשאול בנושאים מקבילים: אילו תחביבים יש לך, והאם טוב לך חברתית ?
היא ענתה שסך הכל טוב לה..
בשלב הבא בשיח, תבוא השאלה האחת לפני האחרונה:
מה לדעתך הקושי החברתי שלך, או מה היית רוצה לשפר בהתנהלות החברתית שלך?
לפתע, הילדה השתתקה והרגשתי שהיא מתכנסת, והחדר ממש החליף מצב צבירה.
השקט נהיה יותר ויותר כבד, ופתאום בא בכי, בכי בלתי נשלט. הילדה לא הפסיקה לבכות ושום נסיון הרגעה לא סייע, עד שהיא רצה החוצה ולא חזרה.
בחרתי לספר את הסיפור, כיוון שלעיתים כולם יכולים לחשוב שהמצב נפלא כלפי חוץ, אבל עד שלא טורחים להתקרב באמת, אפשר לפספס, ובכך להזניח מצוקה מאד גדולה.
בנייה טובה של קבוצה לפיתוח כישורים חברתיים חייבת להיות מדוייקת. אם היסודות מונחים היטב, הדינמיקה הבין אישית מתקדמת בהתאם, ותוך זמן קצר נוצרת פתיחות יפה בין חברי הקבוצה.
כפועל יוצא הרווחה הפנימית של השותפים גדלה.
אותה ילדה נפלאה חזרה אלי לטיפול פרטני בשלב ה 1 ומאוחר יותר נכנסה לקבוצה חדשה ובאמת תרמה את חלקה ובגדול..
עבורי זו זכות להנגיש עבור הילדים תכנים וטכניקות שמעצימים ומפתחים את כישוריהם החברתיים.
לפרטים נוספים צרו קשר

 טל אשד 0523809797

שינוי גודל גופנים
ניגודיות